W listopadzie w ramach zajęć z terapii ręki „Sprawne rączki mam”, oprócz ćwiczeń ogólnorozwojowych, pracowaliśmy nad prawidłową postawą ciała, przy której utrzymaniu bardzo nam pomagał woreczek na głowie, albo plecach. Zanim zaczniemy skupiać się na motoryce małej kluczowe jest, aby najpierw rozwijać motorykę dużą - czyli związaną z ruchami całego ciała. Dziecko, które będzie miało trudność z motoryką dużą objawiającą się np. poprzez problem z utrzymaniem równowagi lub złapaniem piłki nie będzie potrafiło ładnie pisać lub rysować. Nasze rączki ćwiczyliśmy robiąc sensoryczną mapę Polski z grochu, płatków owsianych i makaronu, które najpierw poznawaliśmy poprzez dotyk. Podczas zadań precyzyjnych układaliśmy wzory z pomponików oraz ćwiczyliśmy palce przypinając klamerki. Mieliśmy okazję malować drzewo nietypowymi farbami - z majeranku, oregano i bazylii, a przy okazji ćwiczyliśmy prawidłowy chwyt pędzelka. Samodzielnie składaliśmy oraz ozdabialiśmy koperty na listy do Świętego Mikołaja:)