Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

WAŻNE SPRAWY - GRUPA II NIEDŹWIADKI

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Grupa II „Niedźwiadki”

7:30 – 8:15

Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami.

Tworzenie warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń umożliwiających ciągłość procesów adaptacji.

Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela (konstrukcyjne, badawcze, tematyczne).

Zajęcia stymulująco-kompensacyjne – gry i zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, zabawy integrujące, słuchanie bajek, baśni, wierszy, opowiadań.

Wspieranie samodzielnej eksploracji świata, dobór treści z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

8:15 – 8:30

Ćwiczenia poranne – tworzenie sytuacji sprzyjającej rozwojowi nawyków i zachowań dotyczących dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo.

8:30 – 9:00

Przygotowanie do śniadania i śniadanie – czynności higieniczne i samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, celebrowanie posiłku, wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłku, czynności porządkowe.

9:00 – 10:15

Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych z zakresu nabywania doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.

Wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się, zajęcia kierowane oraz gry i zabawy dydaktyczne budujące wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.

Budzenie zainteresowań technicznych, przyrodniczych, matematycznych, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

10:15 – 11:15

Pobyt dziecka na świeżym powietrzu.

Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody oraz umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez gry, zabawy, ćwiczenia na świeżym powietrzu, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.

11:15 – 12:00

Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne przed obiadem, czynności samoobsługowe.

Obiad: wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, celebrowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe po obiedzie.

12:00 – 12:30

Relaks poobiedni na dywanie. Zapewnienie dzieciom odpoczynku w ciszy i w poczuciu bezpieczeństwa..

12:30 – 13:30

Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania.

Wspomaganie rozwoju i praca indywidualna.

Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.

13:30 – 14:00

Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek.

14:00 – 17:00

Rozwijanie zainteresowań dzieci. Zabawy kierowane i niekierowane w kącikach twórczych.

Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, swobodna ekspresja ruchowa, prace porządkowe, rozmowy indywidualne

z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.