W maju i czerwcu staraliśmy się usprawnić poziom graficzny naszych rysunków oraz wyćwiczyć nawyk ruchowy związany z kierunkiem pisania. Mieliśmy także ćwiczenia relaksacyjne i rozluźniające dłonie. Wykorzystywaliśmy gry i zabawy rysunkowe wymagające zachowania kierunku ruchu od lewej do prawej strony. Zwijaliśmy kuleczki z bibuły, które następnie układaliśmy w odpowiedniej kolejności – od strony lewej do prawej. Rysowaliśmy wiosenną łąkę na folii rozwiniętej w naszym ogrodzie, pamiętając o prawidłowym chwycie pędzelka. Rysując szlaczki także pamiętaliśmy o prawidłowym kierunku i zaczynaliśmy od lewej strony. Ćwiczyliśmy także siłę nacisku podczas zabaw i prac z pipetkami z kolorową farbą. Mieliśmy także okazję malować w naszym ogrodzie farbami duże kartonowe domki - podarunek od Rodziców.
Nasz program „Sprawne rączki mam” dobiegł końca. Celem cotygodniowych zajęć z terapii ręki było rozwijanie sprawności motoryki małej poprzez realizację zabaw i ćwiczeń z zakresu: sprawności fizycznej, równowagi ciała, napięcia mięśniowego, funkcji wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, zmysłu dotyku, manipulacji i zabaw grafomotorycznych. Terapia ręki była prowadzona z wykorzystaniem m.in.: zabaw ruchowych, zabaw manualnych i manipulacyjnych, ćwiczeń metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Dzieci podczas zajęć z wielką radością i zaangażowaniem wykonały proponowane zabawy i ćwiczenia: rysowanie, malowanie palcami i pędzlem, kredkami, lepienie, układanie drobnych elementów, nawlekanie, wydzieranie, wycinanie, zabawy w piasku, kaszy itp. Wszelkie te czynności rozwijały u dzieci sprawność manualną oraz rozwijały ruchy precyzyjne palców dłoni, doskonaliły umiejętności ruchowe, uczyły się koncentracji na zadaniu, kształtowały umiejętności samoobsługowe, wyrównywały napięcie mięśniowe rąk, usprawniały koordynację obu rąk. Efekty prowadzonych zajęć są widoczne. U dzieci poprawiła się ogólna sprawność ruchowa, nastąpiło usprawnienie nadgarstka, wzmocnienie mięśni palców i dłoni, widoczna jest poprawa w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, dzieci utrwaliły prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, sprawniej posługują się nożyczkami, itp.